Vandaag markeert het begin van mijn 'Digital Detox', een maand lange pauze van Social Media en ondanks dat ik het best eng vind, heb ik er zin in.
Nu moet ik gewoon zeggen... ik spring terug op Instagram op donderdag 6 augustus 14.00 uur BST / 15.00 uur CEST voor de laatste LIVE-aflevering van de Curious Conversation-serie... en deze keer ben JIJ de gast, of wie dan ook die zin heeft om mee te doen voor een praatje op de dag. Ik hoop dat je meedoet!
Dit jaar had ik, net als iedereen, plannen. Een nieuwe Butterfly Bow Tie-collectie, een nieuwe, meer gerichte benadering van mijn bedrijf nadat ik moeder werd en toen de wereld op zijn kop stond.
Van de ene op de andere dag verdween mijn man, die in productie is, van zijn vooraf geplande werk en werd het ritme van mijn gebruikelijke werkjaar verstoord, veel ervan ging verloren. Geen feesten, evenementen en helaas voor zoveel koppels, uitgestelde bruiloften zonder enig idee hoe ze konden gebeuren. Vlinderdassen stonden niet bovenaan de lijst voor mensen die allemaal worstelen met de wereldwijde onzekerheid.
En zo ontstond er paniek, ik dook in het modewoord van de pandemie 'pivot'. Ik genoot van de uitdaging om creatief te worden met mijn denken, productiviteit en de snelheid waarmee ik me aanpaste. Ik organiseerde een online cocktailavond , verplaatste mijn breilessen online , ik lanceerde nieuwe vaardigheidslessen, creëerde nieuwe Special Edition Pet Bow Tie-collecties en ontwierp Catnip Toys . De indie-businessgemeenschap online pushen, promoten en omarmen waar ik nooit eerder mee te maken had gehad of die er gewoon niet was voorafgaand aan de crisis.
Ik ontdekte en nam deel aan de geweldige Makers Market From Home en werd er een trotse ambassadeur van. Ik begon met wekelijkse Lives op Instagram, waarbij ik zowel Midday Maker-chats host op @MakersMarketFromHome als mijn #CuriousConversation IGTV-serie . Ik heb sociale mediapagina's gemaakt voor mijn online lessen die nu plaatsvonden met studenten van over de hele wereld. Ik deed een Insta-uitdaging #dressupfurday voor @WoolandWhiskers , lanceerde wenskaartontwerpen op Thortful met mijn beeldmateriaal. Mijn volgers groeiden, ik ontwikkelde vriendschappen met klanten en studenten, mijn inhoudsideeën bleven komen en ik heb de hele ervaring als inspirerend en stimulerend ervaren.
MAAR ik ben moe, ik realiseerde me een paar weken geleden dat ik dit niveau van afhankelijkheid van sociale media niet kon volhouden. Ik heb het gevoel dat het mijn enige manier van communiceren is geworden en ik zal eerlijk zijn, een hulpmiddel voor uitstelgedrag in plaats van simpelweg een pauze te nemen.
Dus besloot ik om wat tijd vrij te nemen van de platforms, ondanks de angst dat ik volgers zou verliezen, potentiële (broodnodige) bestellingen zou verliezen. Ik heb echter in de loop der jaren geleerd dat als iets eng is, je die angst onder ogen moet zien, anders zal het je beheersen.
Ik heb zoveel nieuwe productideeën waar ik aan wil werken en die effectief wil lanceren. Ik wil de Bow Tie-collectie afmaken die ik ben begonnen, wat nu voelt als een leven geleden, zo graag. Ik heb zoveel geleerd tijdens deze ervaring, over zaken van mijn mede-indie biz-eigenaren, over processen, over communicatie en het belang van consistentie. Bovenal heb ik geleerd meer dan ooit op mijn instinct te vertrouwen. Ik ben zo trots op alles wat ik heb bereikt onder zulke intense omstandigheden en nu is het tijd om wat ruimte voor mezelf te maken om te creëren.
Ik ga me concentreren op mijn ontwerpen, mijn lijst met ideeën en plannen, op het toepassen van alles wat ik van deze ervaring heb geleerd en om terug te keren naar de platforms met een hernieuwd gevoel van doelgerichtheid en evenwicht.
Dus hoewel ik niet op de 'Gram zal zijn, zal ik nog steeds hier zijn, in mijn tuinstudio , om je bestellingen te breien, te bloggen, mijn nieuwsbrief, The Curio voor te bereiden en het breien en het proces te documenteren. Ik hoop dat je op me wilt wachten, zodat ik het in september allemaal met je kan delen, maar zo niet, dan is dat ook goed.
PS Voor alle achter de schermen van wat ik in augustus ontwerp en maak, moet je je aanmelden voor The Curio (mijn tweemaandelijkse nieuwsbrief)